afgelopen 4 weken - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Priscilla Steenbakker - WaarBenJij.nu afgelopen 4 weken - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Priscilla Steenbakker - WaarBenJij.nu

afgelopen 4 weken

Door: Priscilla Steenbakker

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

02 Juli 2014 | Filipijnen, Calinan

09-06 is onze stage begonnen bij St. Francis college dit is een highschool in Calinan. Toen we daar aankwamen kregen een vlaggen ceremonie wat deze school elke ochtend doet om 07:30. Daarna hebben wij ons voorgesteld aan alle kinderen en zijn we s'middags in de klassen nog gaan vertellen wie we precies zijn en hoe we in Nederland leven en waarvoor we komen. Ik heb het erg naar me zin op deze stage plek.
Het is leuk om Filipijnse woorden te leren van de kinderen, en hun ook Nederlandse woorden en dingen te leren.

Na de schoolweek ben ik een weekend naar Samal gegaan. Hier hebben we zaterdag scooters en motors gehuurd en zijn we gaan touren dit was erg gaaf!

We zijn op mooien plekken geweest, we zijn doorgereden naar een duikplek. Hier zijn we gaan duiken in tweetallen dit was weer erg leuk om te doen, maar elke keer gaat de tijd weer veel te snel voorbij. Het duiken is echt prachtig, dan heb je echt het gevoel van vrijheid.

Na het duiken zijn we doorgereden naar een Cliff waar we een cliffjump hebben gedaan van 20/25 meter hoog.
Het was erg hoog en eng maar wat een kick! Ik heb er pijn aan overgehouden maar blij dat in het gedaan heb. Daarna zijn we weer gaan touren, wat een avontuur.

18-06 ben ik naar het weeshuis geweest om te kijken wat voor materialen er eigenlijk aanwezig zijn om te kunnen sporten.
Dit bleek niet meer te zijn dan 1 basketbal dus we zijn de volgende dag materialen gaan kopen!!
We hebben de volgende materialen voor hun gekocht;
-2 basketballen
-1 volleybal
-1 volleybalnet
-badminton setjes
-voor alle kinderen slippers

Ook hebben we schriften en pennen gekocht voor de medical mission.
Medical mission, is dat we in de bergen aan de arme mensen spullen gaan uitdelen.
We hebben daar die dag alle shirtjes, medicatie, eten en schriftjes+ pennen uitgedeeld. Het is leuk om deze mensen te kunnen helpen, en bizar dat je ze kan helpen wat voor ons niet veel is.

Afgelopen week hebben we stage gelopen bij St Francis school, daarna is mijn leraar vanuit Nederland aangekomen en zijn we die week langs alle stage plekken gegaan om hem ook een indruk te geven. Na die dag zijn we gaan wakeboarden, dit was super gaaf om te doen maar de spierpijn was niet normaal!

Verder ben ik zelf nog gaan kijken bij een weeshuis in davao waar erg kleine kinderen en baby’s zitten. Ik vond het heel leuk om daar te zijn maar ook is het heel erg zielig om te zien hoeveel kinderen daar zijn en dus geen ouders hebben.

Na het bezoek bij het weeshuis ben ik inkopen gaan doen voor de 2e medical mission voor 03-07. Voor de kinderen in de bergen hebben we schoolspullen, slippers en ondergoed gekocht! Verder word daar ook eten en medicijnen uitgedeeld.

Vandaag 02-07 ben ik op St. Francis college geweest in Calinan, hier was het een feestdag waarbij er per klas een optreden werd gegeven en van elke klas 1 persoon een solo liedje. Het was heel leuk om te zien hoe de kinderen van zoon dag genieten en hoe belangrijk dit voor hun is. Ook wij als groep hebben ons uit mogen sloven met het Nederlandse volkslied & de magarena dans!

We maken elke dag weer leuke dingen mee, morgen is de medical mission en zaterdag vertrek ik naar Boracay! Daarna heb ik mijn laatste stage week en dan ga ik alweer naar mijn laatste vakantieweekje in Palawan.. nu begint de tijd te vliegen!

  • 07 Juli 2014 - 00:00

    Opa&Oma Pluis:

    Hallo Priscilla,Fijn dat je ons laat meegenieten van al je fantastische ervaringen,vinden wij geweldig;
    die indrukken die je opgedaan hebt.blijven je zeker je hele leven bij.
    Geniet nog van je laatste weken daar.
    groetjes Opa&Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 4559

Voorgaande reizen:

14 Mei 2014 - 20 Juli 2014

Stage in de Filipijnen

Landen bezocht: